fredag 29 januari 2010

Jag måste sluta vara rädd nu

Jag måste sluta vara rädd för sånt som inte är något farligt. Jag måste sluta oroa mig för sånt som inte spelar någon roll. Jag ligger vaken vid fyra fem om morgonen och säger till mig själv gång på gång: Jag måste sluta vara rädd för sånt som inte är något farligt. Jag måste sluta oroa mig för sånt som inte spelar någon roll. Andas med magen. Våga tro att det faktiskt ligger nånting i orden: ”Gör er inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer.” Det är okej att det går på tok, det är okej att göra bort sig, det är till och med okej att det går fullständigt åt helvete ibland. Det är inte så farligt. Det är okej. Det blir bättre. Det blir bra. Kanske för att det måste. I morgon ska det inte längre göra ont, det som smärtar oss idag.

Jonas Gardell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar