måndag 1 mars 2010

Vill jag vara fast?

Är det så att alla får en börda de ska bära i livet? Vissa kämpar med den. Andra accepterar den. Vissa förnekar den. Men jag tror att alla skulle vilja bli av med dem. Jag är trött på mina bördor, men jag försöker lära mej att acceptera dem. De blir bara värre om man försöker förneka eller bli av med dem. Men i bland blir man så trött å arg så man skulle kunna göra vad som helst för att bli fri. En sak som slagit mej är: Hur är det att inte känna börda? Jag kommer inte i håg. Får några glimtar ibland hur det är. Det är underbart, men så snart man inser, hallå jag mår bra! Så kommer ett svart moln in över den blåa himmelen. Och man tänker: Så! Nu är det som vanligt igen. När jag gått och funderat, mått dåligt osv, så har jag glömt bort massa saker. Vad är det som får mej riktigt glad? Vad vill jag i livet? Det är bara tomt, och jag ser bara hinder. Känslomässiga hinder. Jag vill inte ha några hinder. Vill göra det som jag vill och drömmer om! Ska bara komma på vad. Jag gjorde en dag en dreamboard. Kanske ska kolla på den. Kanske ska jag lägga upp den så ni får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar