söndag 21 mars 2010

Ballong

Jag känner mej som en ballong. Trycket inifrån minskar och ökar. Man sjunker och stiger. Har ändå haft en mysig helg. I dag har trycket varit mindre. Får se om man kan sticka hål på ballongen nån gång. Barn är fyllda av glädje, skratt, fantasi, nyfikenhet. Allt det där som vi vill ha när vi är vuxna. Jag kan bli otroligt nervös av barn. Men jag finner även ro i dem med. Önskar att jag hade lite mer av deras glädje i mej. I helgen har jag iaf varit en bra bonusmamma, har gräddat plättar med barnen, lekt i snön, sett på film, läst sagor. Det har varit mysigt. Fantastiskt att se allt ur ett barns ögon. Tror i bland att jag ej tagit steget fullt ut och blivit vuxen. Känns som saker jag blir rädd för skulle kunna vara saker som jag blivit rädd för som barn. Eller blivit skyddad från som barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar